sentap seh.

bismillah


Sementara menanti kelas ganti bioinfo pukul 2....

"Eh ain, I nak tanya la. Pointer you ok tak masa first year?"
"Erm....you punya berapa?"
"I punya lagi sikit nak DL. You punya pointer berapa?"

Terdiam sekejap.

"erk...pointer I tak tinggi. Cukup cukup makan je.Kenapa you tanya?"

Dia terdiam. Kelihatan berfikir sejenak.

"Erm....takdela I pelik. Kenapa ye pointer you boleh rendah sedangkan you selalu dapat jawab soalan lecturer. Macam I kalau dalam kelas selalu tak tahu nak jawab."

pergh.....sentap seh. Rasa macam kena panah petir tepat kat kepala. Bingung. Pitam.

"Erk....entahlah.Mungkin I salah cara belajar kot rasanya. Mungkin sebab I tak cukup prepare myself for the final.Mungkin..........bla bla bla"

Gebang berjela-jela jawapan kepada soalan yang diutarakan.
Muka dia berkerut tanda tak puas hati.

"Oh....mungkin sebab ain takde pembakar semangat....bukan macam you...kikiki"

Dia gelak tanda terhibur. Perbualan kami diteruskan sehingga ke kelas.



Sampai sekarang aku masih teringat lagi perbualan kami. Satu soalan yang mudah tapi entah kenapa aku tak dapat nak jawab.

"Kenapa pointer you rendah sedangkan you fokus dalam kelas?"


mengenangkan kembali jawapan yang diberikan, aku sebenarnya hanya menyenaraikan alasan untuk kegagalan.Sekadar untuk menyedapkan hati. Self-Defense. Aku pun tak tahu punca sebenar kenapa aku tak score dalam final exam.

Bila beri alasan kata assignment, dia terus bidas kata markah tugasan sikit, tak memberi kesan kepada keseluruhan gred.

Entah. Aku sendiri pun takde jawapan kepada soalan ni. Buntu mencari punca kepada permasalahan ni.

Mungkin aku patut lebih fokus study mengenangkan esok ada dua paper, subjek Pengurusan Urusniaga Baru dengan Microbiologi, Bukannya update blog :P

Doakan aku,kawan

p/s: kalau korang dapat soalan ni, korang nak jawab apa?

Dalam mode exam,
Ain Zakiah






Comments